Tallers de Publicitat

Taller de publicitat ‘Neveres per a esquimals’

Els mecanismes de persuasió

Cicle Superior

DURADA: 450′ (en quatre sessions diferents dies de 90′ tota la classe, 120′ primer tota la classe i després per grups de treball, 180′ per grups de treball i 60′ tota la classe)

Estem tan acostumats a tenir-la al voltant que l’absorbim inconscientment. Vivim com si no hi fos i en canvi condiciona molts aspectes de la nostra vida, però això si, quan en parlem diem que “a nosaltres no ens afecta…”
Perquè hi ha publicitat que ens arriba i publicitat que no? Sabem quin “target” som nosaltres? Som conscients de la quantitat de canals per els quals ens arriba? Quins mètodes tenen els creatius de les agències per fer-nos voler consumir certs productes?
Amb aquest projecte reproduirem el procés creatiu d’un spot de televisió, des de la demanda del client fins a la creació final de l’anunci, per aprendre a veure de manera més crítica la publicitat audiovisual que ens envolta.

Per fer-ho els alumnes s’aniran rotant al llarg de les sessions un producte a vendre, de manera que en acabar tots ells hauran estat clients, creatius, realitzadors i espectadors.

Objectius del taller:

· Conèixer i interioritzar els mecanismes de persuasió emprats en la publicitat.
· Descobrir i utilitzar els mecanismes bàsics del llenguatge cinematogràfic com a eina efectiva.
· Experimentar, des de la identitat, amb la imatge en moviment.
· Potenciar l’expressió corporal.
· Mostrar una correcta actitud de treball en les diferents dinàmiques plantejades

Resultats

Posteriorment al taller s’editaran els resultats en format HD i es facilitarà un enllaç de descàrrega al centre per a què el pugui compartir als alumnes.

                    

                    


Taller de publicitat ‘Un cotxe rosa i un perfum blau’

Publicitat i gènere

Cicle Mitjà i Superior

DURADA: 270′ (en tres sessions diferents dies de 90′ tota la classe, 120′ per grups de treball i 60′ tota la classe)

Partint de la realitat la publicitat crea mons propis imaginaris i irreals per complir el seu objectiu final: la compra per part nostra d’un producte. En aquests mons hi ha homes i dones que interpreten una sèrie de rols concrets que sembla que tenim molt assimilats.
Però, fins a quin punt el que veiem és un reflex de la nostra realitat? S’utilitzen els gèneres per a vendre uns productes concrets? Ens sentim identificats amb els personatges i els seus papers dins dels anuncis?
Aquest és un projecte per a fer reflexionar als nens i nenes quin joc tenen els gèneres en la publicitat. Aquesta publicitat que veuen sense fer-se preguntes i que han d’aprendre a qüestionar. Per despertar el seu sentit crític i fer-los reflexionar sobre els seus gustos personals i la llibertat d’exercir-los.
Per fer-ho analitzarem la publicitat actual i rodarem una sèrie d’spots publicitaris capgirant-ne els gèneres més habituals. Quin resultat final tindran els nostres anuncis? Seguiran aconseguint el seu objectiu principal?

Objectius del taller:

· Observar i reflexionar sobre les identitats de gènere en l’entorn.
· Experimentar, des de la identitat, amb el rols de gènere.
· Potenciar l’expressió corporal.
· Mostrar una correcta actitud de treball en les diferents dinàmiques plantejades

Resultats

Posteriorment al taller s’editaran els resultats en format HD i es facilitarà un enllaç de descàrrega al centre per a què el pugui compartir als alumnes.