Tallers de Cinema amb pantalla verda

Què és la “pantalla verda”?

La coneguda com a “pantalla verda” o “fons croma” és una eina visual que permet separar actor i objectes que apareixen en un pla del fons d’aquest mateix pla utilitzant la diferència cromàtica. Així el fons original pot ser substituït per qualsevol altre, ja sigui fotografia o vídeo i podem traslladar als participants a qualsevol espai real o imaginari, jugant amb les mides i el temps.

 

 

Taller ‘Tria la teva aventura’

Cicle Mitjà i Superior

DURADA: 120′

Una experiència per aprendre llenguatge i direcció cinematogràfica mentre rodem una sèrie de curtmetratges muts!

Uns dies abans de venir, us enviarem els guions de 4 històries que ofereixen diferents finals per als protagonistes. Per grups, els nens i nenes triaran què els passarà i com acabaran els seus curtmetratges.

El dia que vinguem al vostre centre muntarem el nostre plató de croma i rodarem aquestes petites pel·lícules amb els alumnes mentre expliquem com i perquè ho fem així: “Perquè comencem una escena concreta amb un pla general? I una altra amb un pla sencer? Perquè rodem les escenes desordenades? Com rodem una escena amb pantalla verda quan després hi hem d’aplicar efectes especials?

 

Objectius del taller:

· Descobrir i utilitzar els mecanismes bàsics del llenguatge cinematogràfic.
· Assimilar els processos de filmació quan volem aplicar efectes especials.
· Experimentar, des de la identitat, amb la imatge en moviment.
· Potenciar l’expressió corporal.
· Valorar els avenços tecnològics.
· Mostrar una correcta actitud de treball en les diferents dinàmiques plantejades.

 

Resultats

Posteriorment al taller s’editaran els resultats en format HD i es facilitarà un enllaç de descàrrega al centre per a què el pugui compartir als alumnes.

 


Taller ‘Som Méliès!’

Cicle Inicial, Mitjà i Superior

DURADA: 90′

Com es feien els primers efectes especials de cinema? Perquè les pel·lícules eren tan diferents de les que veiem ara? Qui va ser Georges Méliès i quins efectes especials va crear?

Introduirem als nens i nenes al naixement del setè art i als invents que el van fer possible. Per tot seguit presentar-los la figura del pioner dels efectes especials Georges Méliès i les revolucions que va aportar al cinema com a espectacle. Seguint els seus passos, i utilitzant les seves tècniques, els nens i nenes reproduiran les escenes més famoses de les seves pel·lícules. Els alumnes realitzaran el taller en grups de 5 o 6.

 

Objectius del taller:

· Descobrir els orígens del cinema i l’animació.
· Experimentar, des de la identitat, amb la imatge en moviment.
· Potenciar l’expressió corporal.
· Conèixer i comprendre el procés creatiu que hi ha darrere d’un producte audiovisual.
· Conèixer com es creaven a fer els primers efectes especials del cinema.
· Descobrir un personatge important de la història del cinema.
· Mostrar una correcta actitud de treball en les diferents dinàmiques plantejades.

 

Resultats

Posteriorment al taller s’editaran els resultats en format HD i es facilitarà un enllaç de descàrrega al centre per a què el pugui compartir als alumnes.

 

                       

 

vlcsnap-2015-08-29-20h26m59s925


Taller ‘Cinemàgic’

Cicle Mitjà, Superior, ESO i Batxillerat

DURADA: 180′ (60′ amb tot el grup classe i 120′ per poder treballar amb petits grups)

Un taller amb opció a fer-se en dues jornades. Durant la primera, d’una hora de durada, farem una introducció a la base del llenguatge cinematogràfic (tipus de plans i muntatge), i els explicarem què és bàsic per a poder explicar una bona història. A partir d’aquí es plantejarà als alumnes l’activitat a realitzar: en grups hauran de fer el guió i l’storyboard d’un curtmetratge de cinema mut del que ells mateixos en seran els actors.

A la segona jornada, i amb tot preparat (vestuari, maquillatge, etc) rodarem els curtmetratges en el nostre plató de croma.

Aixñi doncs, obrim la possibilitat a realitzar les dues parts d’aquest taller en dies diferents per tal de que disposin de més temps per a preparar els storyboards, buscar atrezzo, vestuari, etc.
Si no fos possible es pot realitzar tot el taller en un sol dia.

 

Objectius del taller:

· Descobrir i utilitzar els mecanismes bàsics del llenguatge cinematogràfic.
· Experimentar, des de la identitat, amb la imatge en moviment.
· Potenciar l’expressió corporal.
· Valorar els avenços tecnològics.
· Mostrar una correcta actitud de treball en les diferents dinàmiques plantejades.

 

Resultats

Posteriorment al taller s’editaran els resultats en format HD i es facilitarà un enllaç de descàrrega al centre per a què el pugui compartir als alumnes.